8 stycznia 2013

BIUROWA ETYKIETA


Dla wielu z nas świat korporacji to dzika i pełna tajemnic dżungla. Nienaturalnie naturalna hierarchia oraz stres towarzyszący natłokowi obowiązków to czynniki, które sprawiają, że zaczynamy wołać o ratunkową lianę. Co zatem robić, aby koledzy z pracy nie pomylili nas z Tarzanem? Nieco Kultury i tym razem stanęło na wysokości zadania i przygotowało kilka wskazówek o tym, jak kulturalnie i bez faux pas przetrwać dzień w pracy.

1. W pracy zawsze panuje hierarchia. Jeśli jesteś pracownikiem, ukłoń się szefowi jako pierwszy, ale  
    pamiętaj, że to Twój szef pierwszy podaje rękę. Kwestia wieku czy płci nie odgrywa w takiej sytuacji  
    większego znaczenia.

2. Jeśli wchodzisz do pomieszczenia pełnego pracowników, zawsze najpierw przywitaj się z szefem, nawet j
    jeśli w pomieszczeniu znajdują się uczestniczki konkursu piękności.

3. W przypadku, gdy w Twojej firmie nie obowiązują zasady hierarchii, zachowuj się zgodnie z ogólnie
    przyjętymi zasadami savoir vivre.

4. Nigdy nie proponuj swojemu szefowi przejścia na „Ty”, nawet jeśli czujesz, że moglibyście tworzyć parę
    najlepszych przyjaciół.

5. Nie zapominaj, że miejsce pracy to nie wybieg. Ubieraj się elegancko i schludnie.

6. Dbaj o dobre kontakty z sekretarkami! To właśnie one nierzadko mogą pomóc Ci wyjść z opresji.

7. Odpowiadaj na e- maile w ciągu 24 godzin. Nikt przecież nie lubi czekać w nieskończoność...

8. Nie jedź przy biurku! Nie każdy musi lubić zapach schabowego czy ogórkowej.

9. Bądź punktualny!

Nieco Kultury życzy miłego wtorku!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz